گسترش استفاده از اپلیکیشن های موبابلی

گسترش استفاده از اپلیکیشن های موبایلی

تعداد کاربران

با بیش از 3 میلیارد کاربر تلفن های هوشمند در سراسر جهان در سال 2020، جای تعجب نیست که صنعت اپلیکیشن موبایل درحال پیشرفت است. اگر به آمار دانلود و استفاده از اپلیکیشن های موبایل نگاهی بیاندازیم متوجه میشویم که میزان استفاده از اپلیکیشن و نفوذ موبایلهای هوشمند هنوز هم با سرعت در حال رشد است و هیچ نشانه ای از کند شدن این رشد در آینده ای قابل پیش بینی نیست.

اکنون 1.5 میلیارد کاربر تبلت در سرتاسر جهان است ،که طی شش سال گذشته، دو برابر شده است. اگر در طول روز یک ثانیه نگاه خود را از موبایل خود برگردانید، متوجه خواهید شد که همه افراد چشمان خود را به یک دستگاه موبایل دوخته اند. درحقیقت، مطالعات نشان می دهد که ۱۰% از افراد موبایل­های خود را هر چهار دقیقه یکبار چک می کنند.

آمار اپلیکیشن کلیدی موبایل

  • در فروشگاه اپل ۲.۲ میلیون اپلیکیشن برای دانلود در دسترس است.
  • در گوگل پلی استور ۲.۸ میلیون اپلیکیشن برای دانلود وجود دارد.
  • از هر هزار اپلیکیشن را ۵۰+ بار در روز باز می کنند.
  • ۴۹% از مردم هر روز ۱۱+ بار اپلیکیشن باز می کنند.
  • ۵۷% از کل استفاده از رسانه های دیجیتال با استفاده از اپلیکیشن های موبایل انجام میشود.
  • به طور متوسط صاحبان موبایل هر ماه از ۳۰ اپلیکیشن استفاده می کند.

دانلود های جهانی

مردم در سراسر جهان از موبایل های هوشمند و تبلت ها استفاده می کنند. با افزایش استفاده از اپلیکیشن های موبایل، آمار دانلود اپلیکیشن موبایلدر سراسر جهان نیز افزایش می یابد.

ما هرسال شاهد رشد دانلود اپلیکیشن ها هستیم. این روند در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت. سال گذشته ، بیش از ۲۰۵ میلیارد دانلود اپلیکیشن وجود داشته است. این افزایش ۱۵% نسبت به سال قبل است. همان طور که از نمودار می بینید ، کارشناسان پیش بینی می کنند که بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ شاهد افزایش ۲۵ درصدی دانلود اپلیکیشن های در سراسر جهان خواهیم بود.

محبوبیت اپلیکیشن ها

می توانید موفقیت یک دسته برنامه ها را بر اساس نفوذ اندازه گیری کنید. طبق آمار Statista ، این دسته از برنامه ها با بیشترین میزان نفوذ در بین کاربران اندرویدی هستند.


ابزار – ۹۹٪

ارتباطات – ۹۹٪

پخش کننده ویدیو و ویرایش – ۹۶٪

مسافرت و محلی – ۹۵٪

رسانه های اجتماعی – ۹۵٪

بهره وری – ۹۲٪

موسیقی – ۸۸٪

سرگرمی – ۸۴٪

اخبار – ۸۱٪

عکاسی – ۷۵٪

کتابها – ۷۰٪

سبک زندگی – ۶۵٪

شخصی سازی – ۶۰٪

تجارت – ۳۹٪

خرید – ۳۵٪

آب و هوا – ۳۲٪

ورزش – ۳۰٪

آموزش – ۲۸٪

امور مالی – ۲۵٪

سلامت – ۲۳٪
                                    

استفاده از اپلیکیشن موبایل بر اساس سن
همانطور که از نمودار مشاهده می کنید، افراد بین ۴۵ تا ۵۴ سالگی دو ساعت در روز را با استفاده از اپلیکیشن های موبایل می گذرانند. این فقط ۳۶ دقیقه کمتر از افراد در محدوده سنی ۲۵-۳۴ سال است. حتی کاربران بالای ۶۵ سال روزانه ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه از اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند.

Scroll to Top